Arama:

BlueSistem Kat Hizmetleri; otelinizde planlanmış yada acil olarak oluşabilecek housekeeping (Kat Hizmetleri) ihtiyacınızı hızlı ve özenli bir şekilde organize ediyor bu yükü üzerinizden alıyoruz.

 

Kat hizmetleri otellerin olmazsa olmaz 24 saat çalışan departmanlarından biridir. Tüm otelin temizliginden ve hijyeninden sorumlu departmandır ve odalar, restorantlar, lobby genel alanları, bütün tuvaletlerin temizlik işlerini yaparlar. BlueSistem olarak bu işi sizin yerinize yerine getiriyor size ise sadece oda satışını bırakıyoruz.

 

Kat hizmetleri otellerde en çok personeli bulunan departmanlardandır. Operasyonel anlamda en aktif çalışan departmanlardan bir tanesidir. Kat hizmetleri kendi içinde şu bölümlere ayrılır. Odalar, çamaşırhane, üniforma, linen, public area, turn down, laundry.

 

Odalar: Her oda hergün temizlenir. Amaç odadan ayrılan misafirden sonra konaklama yapacak misafire sanki oda daha önce hiç kullanılmamış izlenimi yaşatmaktır. Bu da odalarda yapılan temizliğin ne kadar profesyonel olduğunun kanıtıdır. Her personelin oda temizliği harcadığı zaman odanın büyüklüğü ve çıkan misafirin ne kadar temiz kullandığı ile doğru orantılıdır. Odalar temizlendikten sonra Kat Şefleri tarafından son kontroller yapılarak satılır duruma gelir.

 

Çamaşırhane: Günümüzde artık çamaşırhaneler de otellerin içinde bulunmuyor. Oteller artık otelde kullanılan tüm malzemeyi dış firmalara temizlettiriyor. Büyük otellerde bulunan çamaşırhaneler otelin tüm çamaşırlarını yıkar, ütüler ve ertesi güne hazır hale getirir.

 

Üniforma: Bu bölüm personelin üniformalarının dağıtıldığı bölümdür. Burada kirli üniformalar toplanır, çamaşırhanede yıkatılır ve ertsei gün tekrar personele dağıtımı yapılır. Bu bölümde yıpranmış kıyafetler tamir edilir. Her personelin kendine ait 2’şer takımı kendi isimlerinde depolanır. Departmanlara göre ayrılır.

 

Linen: Otelde kullanılan tüm çamaşırlar bu bölümde toplanır. Çamaşırhanede biten işlemlerden sonra bütün malzemeler kullanım yerlerine göre burada depolanır ve kat depolarına buradaki görevli personel tarafından dağıtılır. Kat hizmetlerinde görevli personel bütün çamaşır ihtiyacını bu bölümden karşılar.

 

Public Area: Bütün otelin genel alanlarının temizliğinden sorumlu bölümdür. 2 vardiya çalışırlar. Lobbynin temizliği onlara aittir. Büyük düğünler, toplantılar olduğu zaman public personeli o bölgede bulunan tuvalet ve genel alanların temizliğini eksiksiz yapmak zorundadırlar.

 

Turn Down: Bu hizmet otellerde akşam verilen bir uygulamadır. Amacı misafirlerin odalarını uykuya hazırlamaktır. Açık perdeler kapatılır. Yatak rahatça girip uyunabilecek hale getirilir. Terlikler yatak ucuna koyulur. Işıklar loş bir şekilde bırakılır. Otelin tarzına göre komidine veya yatak üzerine küçük bir lokum veya çikolata, küçük su bırakılarak servis sonlandırılır.

 

Laundry: Misafirlerin şahsi çamaşırlarının yıkanıp ütülendiği bölümdür. Misafirlerin istediği gün ve saatte odalarında hazır bulundurulmalıdır. Odalarda bulunan liste misafir tarafından doldurulur Laundry torbalarına çamaşırlar konur, liste ile birlikte misafir tarafından kapıya asılır. Her sabah bu bölümde görevli personel tarafından toplanır ve istenilen zamana göre operasyon başlar.